stampe

nu ska jag skriva om en sak som hände mig när jag var liten. det är inte värsta grejen, & ganska ointressant, men igår när jag städade klart mitt rum, så kollade jag igenom ett gammalt fotoalbum jag har, & hittade bilder från när jag & min familj var i paris, frankrike för ungefär 8 år sedan, då jag alltså var 6 år.

vi hade bilat ner till frankrike & skulle stanna där i två veckor något sådant. vi besökte bl.a. eiffeltornet & allt sånt.
en dag besökte vi även disneyland. vi gick & kollade i olika affärer inne i nöjesparken, & jag kommer ihåg att vi köpte glas med mussepigg på, & även ett rosa eller rött paraply, som jag tror var mimmi pigg.

inne i den där affären, fast det gosedjur, gosedjur som såg ut som olika disneyfigurer. ett gosedjur skulle se ut som stampe, den grå-vita lilla kaninen som är med i bambi, & det gosedjuret fastnade jag för. jag, eller mina föräldrar köpte gosedjuret, som jag blev så himla glad för.
jag hade med det till precis alla ställen vi besökte i paris.

efter ca en vecka på ett hotell, så skulle vi åka vidare till ett annat, eller om det var att vi skulle åka hem. iallfall, vi hade packat ihop alla våra saker, & det ända som fattades var mitt älskade lilla gosedjur. jag leta & leta & leta, men jag kunde inte hitta det någonstans. alla i familjen hjälpte till, men det var borta.
tillslut insåg jag att jag inte skulle få tillbaks stampe, så vi åkte därifrån utan honom.

det var faktist sorgligt, jag grät minns jag (såklart jag grät). ni vet ju hur mycket gosedjur & leksaker betyder för barn? liksom, det spelar ju inte så stor roll för mig nu att jag inte har han, men det var ju ett minne.

aja, nu ska jag byta om lite & packa ihop mina saker, cyklar iväg till samlingen , sen match mot eneby! som jag skrev igår, keep it loud senare på kvällen. ha det bra!


asdålig bild, men det är iaf jag & min bror, & jag håller i gosedjuret





som sagt, älskade stampe!   ;)

/lisa

Kommentarer
Postat av: Merima

sv: jag vet inte vad jag ska göra idag :p

2010-08-14 @ 13:59:10
URL: http://eenligtmerima.blogg.se/
Postat av: sofia

desamma :D

2010-08-14 @ 15:31:15
URL: http://audry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0